Witajcie panowie i panie Jako ze jestem tu nowy, to przy okazji chcialem sie przywitac, od niedawna stalem sie posiadaczem Civica 1.6 D16Z6, sedan z 94'. Wczesniej ujezdzalem Civica 1,5 16v hatchbacka. Niestety tamten Civic byl nieco szczesliwszy - w moim aktualnym po przejechaniu 500 km zgubiła sie iskra. Iskry nie ma w ogole i na zadnej ze swiec. Sprawdzilem to co umialem - napiecie do aparatu dochodzi, palec sie kreci, wszystko niby jest ok, ale iskry nie ma. Tu tez moje pytanie, co robic? szukac calego aparatu czy moze wymienic cewke/modul - i jak to sprawdzic co polecialo? Czytalem na forum o jakims sposobie na 12v na silniku - ale jest malo precyzyjnie opisany - jesli jest prawdziwy - prosze o pomoc. z gory dzieki za odpowiedzi.
Moduł kosztuje ok 140 zł nowy zamiennik. Aparat ok 300+ zł używka. Wykręć aparat i podwieź do elektryka samochodowego tylko dobrego i niech ci zdjagnozuje. Najlepiej jeszcze takiego co na hondach się docelowo zna. Mi jak nie palił i iskry nie było i na lince zaciągnąłem do elektryka to powiedział moduł na 100 % i na drugi dzień Honda śmigała już.
zgubila sie nagle iskra, nic nie dlubalem, zgasilem, przyszedlem odpalic i juz jej nie bylo, samochod wczesniej zero problemow, nic nie przerywalo, po prostu wsiadalem i jechalem. a co do cewki - chce ja przemierzyc ale za cholere nie moge zdjac palca w aparacie, poradzcie jak to zrobic by go nie uszkodzic...
a pompa po przekręceniu zapłonu pompuje tzn słychać ją ?? jeżeli nie to spr. bezpiecznik pod maską w gornym lewym rogu(obok back up) pod niego jest podpięty zapłon i pompa paliwa.
palec przykrecony masz sruba na srubokret krzyzakowy:) musisz wbic 5bieg i pchac albo w przod albo w tyl i patrzyc na palec az zobaczysz ta srube:) objaw faktycznie wyglada na cewke. zawiez ja do elektryka i niech ja sprawdzi. jakby co to mam urzywke do sprzedania za 70Zł